سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ |۳۰ محرم ۱۴۴۶ | Aug 6, 2024
کد خبر: 1174983
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
خبرنگار

حوزه/ رسانه‌ای‌های سرزمین ما با مطالعه و تحقیق و پژوهش می‌کوشند تا از قوه ادراک قدرتمندتری برخوردار باشند تا بهتر و دقیق‌تر ‌ببینند و بیان کنند. تشنه کمال، کشف و انتقال نشانه‌ها و معناهای آفرینش هستند؛ روحیه تجددخواه و ساختارشکن‌شان در مجادله سنت‌ها و گاه ترمیم و پیوند آنها به هم، دریچه‌ای از شعور و آگاهی را به جامعه بشری می‌گشاید.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ مهدی توکلیان - عکاس، روزنامه‌نگار و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در یادداشتی به مناسبت روز خبرنگار آورده است:

و این‌گونه که شدی تازه می‌شوی خبرنگار، با هزار واژه‌ ملایم و روان. واژه‌ها، من و توییم، واژه‌هایی از تمام رنگ‌ها و نژادها. گاهی با نور و زمانی با قلم شروع به نوشتن می‌کنی و صدایت می‌کنند عکاس یا خبرنگار؛ راوی روایت تاریخی تمدن‌ساز و مردمانی متمدن به قدمت تمام تاریخ.دو روز ازنیمه مرداد، فصل گرما که می‌گذرد، فرصت با هم بودن برای گروهی از خبرنگاران و عکاسان فراهم می‌شود تا کارنامه یک‌ساله خود را مرور کنند، خصوصا که می‌خواهند خاطرات یک‌ساله روستا، شهر، استان و زادگاه مادری خود را ورق بزنند و مردم نیز آنچه راکه خبرنگاران فریاد زده‌اند، به قضاوت می‌نشینند؛ بازتاب هنر و دانش خوب‌دیدن و دقیق‌شنیدن هنرمندان رسانه‌ها را.

۱۷ مرداد بچه‌های رسانه منتظرند، بدون سؤال، بدون جواب، بدون ضبط، بدون دوربین، فقط خودشان باشند،‌ تا راحت بخش مهمی از حرف‌های مخاطبان خودرابشنوند و عملکرد خود را باسنگ محکی به محکمی مردم و مدیران بسنجند. خبرنگاران همان هنرمندان ناشناخته‌ای هستند و هادیان اندیشه. روز خبرنگار روز مناسبی است تا نتیجه رفتار و واکنش‌های هنرمندانه بچه‌های رسانه در رشد و آگاهی جامعه دیده شود.

خبرنگاران می‌کوشند تا مفاهیم را با نوعی از زیبایی‌شناسی به مردم و نسل‌های پسین خود انتقال ‌دهند و جهان و پدیده‌هایش را به مثابه هنر مشاهده می‌کنند. خبرنگاران قشری از تلاشگران روایت‌های تلخ و شیرین جامعه هستند که مواجهه‌ای قشری و من‌باب تأمین نیازهای زیستن با کار و تلاش خود دست‌وپنجه نرم نمی‌کنند.زیست آنها آغشته به نوعی از درد و رنج است که در مسیر آزادی‌بخشی است. آنها راویان نجیب آلام، زخم‌ها، کامیابی‌ها و ناکامی‌ها هستند و از دریچه نگاه‌شان، راه رستگاری را پیامبرگونه عیان می‌کنند برای سربلندی ایران و ایرانی، برای رسیدن به قله ... .

رسانه‌ای‌های سرزمین ما با مطالعه و تحقیق و پژوهش، می‌کوشند تا از قوه ادراک قدرتمندتری برخوردار باشند تا بهتر و دقیق‌تر ‌ببینند و بیان کنند. تشنه کمال، کشف و انتقال نشانه‌ها و معناهای آفرینش هستند؛ روحیه تجددخواه و ساختارشکن‌شان در مجادله سنت‌ها و گاه ترمیم و پیوند آنها به هم، دریچه‌ای از شعور و آگاهی رابه جامعه بشری می‌گشاید. اگرچه غالب مردم همواره از زشتی‌ها رویگردان و گریزانند اما هنرمندان خبرنگار و عکاس به زشتی‌ها نیز نگاهی همسان با زیبایی‌ها دارند. به هر دوی آنها عاشقانه می‌نگرند و با نشان‌دادن واقعیت‌ها، رنگ توجه به روی آنها می‌پاشند. مغرور، اما آزاده‌اند. برای تبیین مفهوم آزادی درهر جای جهان جنگ می‌کنند با قلم و دوربین تا ظلم و بدخواهی وستم را به جهانیان نشان دهند و بهای این آزادگی و حریت را هم می‌دهند مانند تمام خبرنگاران و عکاسانی که در همین روزهای اخیر در غزه به شهادت رسیدند و فارغ از این‌که ایرانی یا غیرایرانی باشند برای دفاع از مظلوم تا پای جان، جانانه ایستاده‌اند و محکم و استوار خواهند ایستاد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha